شیوه نامه برنامه عملیاتی دبیرخانه کشوری علوم تجربی سال1399_1400

با سلام و عرض ادب خدمت سرگروه های محترم استان ها

ضمن عرض خداقوت خدمت شما همکاران گرامی

شیوه نامه ی نهایی برنامه عملیاتی دبیرخانه کشوری علوم تجربی سال تحصیلی 1400ـ1399را از طریق لینک زیر دانلود بفرمایید.

 

 

دوره ی شایستگی حرفه ای دبیران

با سلام و عرض ادب خدمت همکاران گرامی

به اطلاع می رساند جهت تبادل اطلاعات دوره ی " توسعه مهارت های حرفه ای دبیران" کانالی در سامانه شاد ایجاد شده است.

از طریق لینک زیر در کانال "دوره ی توسعه ی شایستگی های حرفه ای"عضو شده و محتواهای آموزشی دوره ی فوق را دریافت نمایید.

@amoozesh_motevasste

برگزاری وب کنفرانس دبیرخانه کشوری علوم تجربی مرداد ماه 1399

با عرض سلام و ادب خدمت عزیزان و سرگروه های محترم

ضمن تقدیر و تشکر از عزیزانی که در جلسه ی امروز شرکت نمودند .

دوستان لطفا به موارد ذکر شده در ذیل دقت فرمایید .

5 استانی که در کل کشور در جلسه حضور نداشتند خواهشمندم هر چه سریعتر علت عدم حضور  خود را در پیج شخصی من اطلاع دهند تا در جریان روند کار قرار گیرند. 

با توجه به اهمیت موضوع پیش رو   لازم دانستم بطور خلاصه ،  دستور جلسه ی امروز وب کنفرانس را مجدد بیان کنم .

شروع جلسه ی :

* قرائت قران کریم

* فرمایشات سرکار خانم دکتر فاطمی(ضمن تقدیر و تشکر از تمامی سرگروه های محترم در مورد اهمیت تولید محتوا در شرایط کنونی بیاناتی را فرمودند .)

* تدریس جناب آقای لنگرودی در مورد اصول آموزش مجازی بصورت همزمان و غیر همزمان

* ارائه ی  یک نمون کار در درس علوم تجربی مطابق با اصول آموزش مجازی توسط بنده   

دوستان عزیز خواهشمندم در تهیه و تدوین محتواهای تولید شده به این موارد دقت فرمایید :

 ۱ . محتواهای تولید شده بایستی بر مبنای آموزش اصول مجازی که امروز توسط استاد لنگرودی تدریس نمودند صورت پذیرد .

۲ .  روش تدریس همکاران در تولید محتوا بایستی با رویکرد کاوشگری صورت پذیرد.

۳ . زمان انجام هر تدریس از ۱۰ دقیقه نبایستی بیشتر شود (✅ تذکر مهم : در نتیجه، تدریس هر فصل از کتاب شامل چندین پارت یا قسمت می شود که حتما باید  شماره ی ترتیب هر قسمت ابتدای تدریس آورده شود ...مثلا پایه ی نهم فصل ۱۱ گوناگونی جانداران قسمت اول ... و به همین ترتیب شماره ی هر قسمت ذکر گردد.) *به علت پایین بودن حجم و بارگذاری روی شبکه ی شاد و ...*

۴ . در شروع هر  تدریس حتما با یک آزمایش ، عکس ، فیلم مهیج و ... آغاز گردد ... و پس از ایجاد سوال و چالش تدریس صورت می پذیرد ....سوالات کاربردی در قالب کار برگ به دانش آموزان ارائه گردد.... و درپایان تدریس حتما بایستی در مورد موضوع تدریس خود یک فعالیت پژوهش محور که ارتباط مستقیم به رابطه ی علوم و زندگی و کاربرد و نقش آن در زندگی دانش آموز داشته باشد عنوان گردد.

۵ . از  تدریس های حافظه مداری جدا خود داری گردد و طرح درس خود را طوری پیش ببرید که دانش آموزان به لذت یادگیری برسند.

۶ . در صفحه ی اول تولید محتوای خود به ترتیب موارد ذیل نوشته شود ؛

دبیرخانه ی کشوری کیفیت بخشی به فرآیند آموزش درس علوم تجربی( مستقر در استان قم )

نام و نام خانوادگی مدرس

نام استان

نام پایه ی تحصیلی

نام فصل همراه با شماره ی فصل  و نام درس و شماره ی قسمت تدریس مورد نظر *مثلا قسمت پنجم*

زمان تدریس *مثلا ۱۰ دقیقه*

از ذکر و عنوان هر گونه لوگوی تبلیغاتی ، شماره ی تلفن و موبایل ، آرم مدارس خاص ، آدرس پیج و شبکه های مختلف و ..... * خود داری گردد.*

همکاران عزیز و محترم مسئله ی خیلی خیلی مهمی که امروز در هر دوجلسه بدلیل مشکلات قطع و وصل اینترنت و ...فراموش کردم خدمتتون عرض کنم این است که :

همانطور که در شیوه نامه آمده است، بدلیل اهمیت موضوع و تشویق همکاران تولید محتواها از طرف دبیرخانه در قالب  مسابقه و فراخوان اعلام شده است تا انشالله ازین طریق ایجاد انگیزه ای برای همکاران خوب و توانمندمان باشیم* 

لذا از شما عزیزان خواهش میکنم همکاران را تشویق و ترغیب نمایید که در این مسابقه شرکت نمایند .

 از زحمات و پیگیرهای خوب شما عزیزان نهایت قدردانی و تشکر را دارم

با تشکر - دبیرخانه ی کشوری علوم تجربی

 

 

مطالب آموزشی ارائه شده در وب کنفرانس دبیرخانه کشوری

با سلام و عرض خدا قوت خدمت تمامی همکاران

مطالب ارائه شده در وب کنفرانس دبیرخانه را می توانید از لینک های زیر دریافت نمایید.

تدریس با رویکرد کاوشگری

محیط یادگیری

پاور پوینت رسانایی

فیلم آموزشی نرم افزار کمتازیا

دانلود نسخه هشت نرم افزارکمتازیا